1. Om Stora Tuna OK

  • Stora Tuna OK är en allmännyttig förening som har orientering som sitt huvudsyfte. Stora Tuna OK bedriver en ej momspliktig verksamhet.
  • Föreningen har sitt säte i Borlänge. Föreningens postadress är
    Stora Tuna OK
    c/o Markus Lang
    Tägtvägen 25
    784 40 Borlänge
  • Organisationsnummer: 802435-4642

2. Beställning

  • När du slutfört din beställning skickas en bekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
  • Är något fel i din beställningsbekräftelse kontakta oss via info@storatuna.nu

3. Betalning

  • Betalning av din beställning sker direkt vid check-out via vår samarbetspartner Swish.
  • När du matar in ditt Swish nummer vid check-out kommer du vidarebefordras till Swish för att slutföra din betalning.
  • Efter genomförd betalning kommer du skickas tillbaks till vår sida och en bekräftelse av din beställning kommer skickas till den epostadressen du angivit vid check-out.

4. Leverans

  • Vid beställning av medlemskap och aktivitetskort sker ingen leverans av fysiska varor utan din beställning slutförs direkt med översändelsen av beställningsbekräftelsen. Beställningsbekräftelse är även ditt kvitto att du har betalat medlemsavgiften och aktivitestskortet.
  • Vid beställning av fysiska varor sker leverans en gång i veckan med det leveranssätt du har valt vid check-out.
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå meddelar vi dig om längre leveranstid.

5. Priser

  • Alla priser i butiken anges i SEK och utan moms eftersom Stora Tuna OK bedriver ej momspliktig verksamhet.
  • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av feltryck i prislistan, prsiändring från leverantör samt felaktigheter i priser eroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

6. Ångerätt

  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
  • Vid köp av medlemskap och aktivitetskort gäller ångerrättsperioden från och med översändelsen av beställningsbekräftelsen.

Vid nyttjande av din ångerrätt:

  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet kan skickas till info@storatuna.nu. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress och ordernummer framgå klart och tydligt samt vilka varor som returneringen gäller.
  • Gäller ångerrätten fysiska produkter bör du omedelbart och senast inom 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur. Produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

Ångerrätten gäller inte vid:

  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
  • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
  • Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.
  • Anmälning till evenemang, läger eller tävlingar, där är det en anmälningsavgift man betalar.

7. Reklamation och klagomål

  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Hur går du tillväga vid reklamation?

  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till oss där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om vi inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

8. Ansvarsbegränsning

  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför föreningens rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

9. Produktinformation

  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

10. Information om cookies och hantering av personuppgifter

11. Ändringar till de Allmäna Villkoren

  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

12. Tvist och lagval

  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med föreningen och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.